EVA STAR Trefferanzeige

Volltext Volltext.pdf1.pdf (3,1 MB)
Bestellung Die Veröffentlichung ist bei KIT Scientific Publishing erschienen.
Weitere Informationen sowie gegebenenfalls Bestellmöglichkeiten finden Sie hier.
DOI (für Zitat) http://dx.doi.org/10.5445/KSP/1000004824
URN (für Zitat) http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0072-48245
Titel Information Management and Market Engineering. [Vol. I]
Autor Dreier, Thomas
Studer, Rudi
Weinhardt, Christof [Hrsg.]
Institution Graduiertenkolleg "Informationswirtschaft und Market Engineering" (IME)
Interfakultative Einrichtungen (Interfakultative Einrichtungen)
Dokumenttyp Buch
Verlag Universitätsverlag Karlsruhe, Karlsruhe
Jahr 2006
Serie Studies on eOrganisation and Market Engineering ; 4
ISSN: 1862-8893
ISBN 978-3-86644-059-3
Abstract The research program �Information Management and Market Engineering� focuses on the analysis and the design of electronic markets. Taking a holistic view of the conceptualization and realization of solutions, the research integrates the disciplines business administration, economics, computer science, and law. Topics of interest range from the implementation, quality assurance, and further development of electronic markets to their integration into business processes, innovative business models, and legal frameworks.