EVA STAR Trefferanzeige

Volltext 978-3-86644-848-3.pdf1.pdf (9,4 MB)
Bestellung Die Veröffentlichung ist bei KIT Scientific Publishing erschienen.
Weitere Informationen sowie gegebenenfalls Bestellmöglichkeiten finden Sie hier.
DOI (für Zitat) http://dx.doi.org/10.5445/KSP/1000028159
URN (für Zitat) http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0072-281596
Titel Customer intimacy analytics : leveraging operational data to assess customer knowledge and relationships and to measure their business impact
Autor Habryn, Francois
Institution Karlsruhe Service Research Institute (KSRI)
Dokumenttyp Buch
Verlag KIT Scientific Publishing, Karlsruhe
Jahr 2012
ISBN 978-3-86644-848-3
Hochschulschrift Dissertation
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften (WIWI)
Karlsruhe Service Research Institute (KSRI)
Prüfungsdaten: 16.02.2012
Referent/Betreuer: Prof. G. Satzger
Abstract The ability to capture customer needs and to tailor the provided solutions accordingly, also defined as customer intimacy, has become a significant success factor in the B2B space - in particular for increasingly \"servitizing\" businesses. This book elaborates on the solution CI Analytics to assess and monitor the impact of customer intimacy strategies by leveraging business analytics and social network analysis technology. This solution thereby effectively complements existing CRM solutions.